"De biologische boer keek me een beetje meewarig aan.
Weer zo eentje die denkt dat het makkelijker kan ... "
"De biologische boer keek me een beetje meewarig aan.
Weer zo eentje die denkt dat het makkelijker kan ... "
Een salespage schrijf je heel eenvoudig aan de hand van de AIDA Formule. De headline hierboven grijpt de aandacht al (attention).
Een paar jaar terug kreeg ik een filmpje toegestuurd van een man die op een heel bijzondere wijze moestuinierde. Zo bijzonder zelfs dat ik in shock was. Nooit water geven? Nooit mest? Nooit kalk? Geen wisselteelt? Maar wel ongelooflijk rijke oogsten binnenhalen?
Dit kon niet waar zijn. Want als dit waar zou zijn, dan zou dit toch bekend zijn? Dan zou iedereen het toch zo doen?
Ik moestuinierde al een poosje. Was begonnen met de methode van de maankalender. Maar als de bonen rijp waren, mocht ik ze niet oogsten omdat dat volgens de maankalender niet goed zou zijn. Dus moest ik ze laten hangen. En veel meer groenten liepen niet synchroon met de maankalender.
Met de methode van de maankalender viel er dus weinig te oogsten voor mij, heel veel werk maar geen voedsel, hahaha. De maankalender liet ik na één seizoen honger dus achter mij.
Daarna volgde ik een cursus ecologisch moestuinieren van 5 zaterdagen. Stront, stront, stront was het motto. Met 8 ezels hadden we stront genoeg. Maar ook onkruid tierde welig op deze stront, stront, stront. Na een vakantie had ik geen voedsel meer over. Alles werd overwoekerd door melde, brandnetels en ander 'onkruid´. Ecologisch moestuinieren werkte dus ook niet voor mij.
Tot mij het filmpje werd toegestuurd van die ene man. Hij was de eenvoud zelfde. Hij was zo één met de natuur. Het was zooo logisch wat hij vertelde. En zoooo onlogisch wat hij deed. Dus inderdaad geen water, geen kalk, geen kunstmest, geen dierlijke mest, geen wisselteelt, geen zaaiplannen ... en toch haalde hij waanzinnige oogsten binnen.
Kroppen sla van het formaat waarvan er maar twee op zijn achterbank pasten. Ik kon het bijna niet geloven.
Tot hij mij een courgette meegaf. Uit zijn eigen tuin. Bekijk de foto hiernaast maar even. Je gelooft je eigen ogen niet.
En hoe ik uit dit hoopje ellende zelf 20 kilo aardappelen haalde. Dat geloof je toch niet?
Probeer alles wat je schrijft te onderbouwen met afbeeldingen waarop je boodschap eveneens duidelijk wordt. Een afbeeldingen zegt meer dan duizend woorden.
Een moestuin waar je nauwelijks werk aan hebt.
En waarmee je waanzinnige oogsten binnenhaalt.
Als dit is waar jij op zit te wachten ... lees dan zeker verder ...
Schakel over van ‘interest’ naar ‘desire’.
Creëer een behoefte bij je lezers, maak hen hongerig!
Je kunt nu overschakelen naar de volgende stap in de AIDA Formule. Bij de 'Desire' wek je een behoefte op bij je lezers. Je maakt hen hongerig naar jouw product en oplossing voor hun probleem. Je kunt hiervoor voordelen van jouw product benoemen. Bijvoorbeeld door opsommingen te gebruiken:
Mijn Magische Moestuin
al op orde. En dít vinden zíj ervan.
Mijn Magische Moestuin
aanlegt?